Vändra Gümnaasiumi Nordplus Juniori projektinädal Islandil 25-29.sept 2017.

Meie koolile on see juba seitsmes Nordplus Junior rahvusvaheline projekt. Seekordse kahe aastase projekti partneriteks on Leedu põhikool ja Islandi pealinna keeltekool. Vändra Gümnaasiumist osalevad 7.-11. klassist 14 õpilast, projekti koordinaatoriks on inglise keele õpetaja Irina Lõõbas ja osaliseks on ajaloo õpetaja Ülle Ütt.

Esimene päev
Ärgata tuli vara, sest 02.50 oli väljasõit Vändrast , et jõuda Kopenhaageni lennule. Kõik olid väga ootusärevad ning elevil eelseisva reisi suhtes.  Peale ligi 5 tunnist lennusõitu jõudsime lõpuks Islandile ning tutvusime ümbrusega. Kõigepealt viidi meid hiigelsuure viikingilaeva muuseumi, kus pakuti  hommikusööki (meie jaoks küll juba lõunat). Seejärel sõitsime veidi ringi ja jõudsime Blue Lagooni: helesinise veega kuulsasse  välispaasse, mis on ümbritsetud suurte ja müstilite laavamägedega. Seal veedetud kolme tunni jooksul saime soojas vees mõnuleda, muidugi palju pilte teha ja oma nägu maskitada. See oli kõigi jaoks tõeline elamus, mis jääb kindlasti eluks ajaks meelde! Õhtul läksime külalistemajja, kus sõime traditsioonilist Islandi õhtusööki imelise lambalihaga ning heitsime väsinutena magama.

Teine päev

Teine päev oli ekskursioonide päev. Nägime Kuldset Ringi ehk vaatamisväärsusi, mis turistidena tuleb lihtsalt ära näha: Tingiväli, kus peeti iidsetest aegadest koosolekuid ning uputati pattu teinud inimesi, suurejoonelist juga Gullfossi, mis oli tõeliselt võimas vaatepilt, geotermilist

ala ehk geisreid (üks neist purskas iga 10 minuti tagant), vulkaanikraatrit, mis tekkis 6000 aastat tagasi. Lõpuks kohtusime Reykjaviki suurimas ostukeskuses  peredega, kelle juures ülejäänud reisi vältel ööbisime.

Kolmas päev

Kolmandal päeval käisime Reykjaviki kunstimuuseumis Kjarvalsstaðir ja samuti vabaõhumuuseumis Árbæjarsafn. Oli väga põnev näha islandlaste eluruume ja ka esimest maja, mis ehitati nende poolt! Edasi suundusime raamatukokku, kus meile räägiti, kuidas õpivad Islandil lapsed, kelle emakeel ei ole islandi keel. Meie esitasime omalt poolt kaks esitlust: üks Eesti kohta ja teine meie etniliste vähemuste kohta ning pakkusime Eesti  snäkke ning komme kohaletulnud õpilastele ning nende vanematele.

Neljas päev

Alustasime oma neljanda päeva hommikut mõnusa suplusega Reykjavikis asuvas välibasseinis, tutvusime pealinna  imeilusate ehitusite  ja hoonetega, nagu kontserdihoonega Harpa. Viimasena külastasime Hallgrími kirikut, mis on väga kõrge ja tõeliselt võimas kirik, mille  tornist on võimalik näha vaadet üle terve Reykjaviki. Päeva lõpetasime oma külalisi südamest tänades ja jääme neid ootama Eestisse! Islandi ilusast loodusest ja mägedest jäid kõigil toredad mälestused kogu eluks. Tagasiteel peatusime Oslos. Norrakad olid meie  eelmise projekti partnerid ja  külastasime neid möödunud kevadel